2010. aug. 8.

Rent debüt

A RENT című musical legújabb, Neil Patrick Harris rendezte legújabb feldolgozása megkezdet három napos karrierét augusztus 6-án, péntek este a Los Angeles-i Hollywood Bowl színpadán - 17 000 néző előtt - köztük a Mimi-t alakító Vanessa Hudgens legtöbb barátját és családtagját beleértve.

A show debütálása természetesen rengeteg kritikát hagyott maga után, amelynek többsége élteti a rendező új irányvonalú előadását, kiemeli azt, hogy elsődleges reakciók ellenére a darab várakozáson felül teljesített, élvezetes és szórakoztató, a technikai hibák és a főpróba-hangulat ellenére pedig minden egyes szereplő a színpadon bátor, karizmatikus és szívvel-lélekkel teli teljesítményt nyújtott, amit a közönség méltó tapsviharral viszonzott.

Ami a mi Vanessánkat illeti, szintén olvashatunk dicsérő és kritizáló sorokat róla, de valamennyi elismeri, hogy meglepően jobb volt, mint várták, mégis talán túl fiatal volt, egyszerű és szeretnivaló, és a hangja is - bár többnyire a helyén volt - többet kívánt volna még az energetikusabb dalokhoz, viszont szívszorító balladájával mindenkit megnyert magának. Szintén tiszteletet zsebelt be, amiért egyáltalán élt a lehetőséggel és mindenét beleadta, arcjátékáért, és azért, amiért többi társával együtt végig kommunikált és érzelmileg kötődött a közönséghez.



Magától értetődően hatalmas mennyiségű kép-, és videóanyag került fel a musicalből, hol jobb, hol rosszabb minőséggel, de visszaadni egyértelműen nem tudja úgy, hogy át is élhessük úgy istenigazából. Azért mindenhez találhattok linket - magába foglalva a kritikákat is - a TeamHudgens fórumának hozzászólásaiban, de a képekhez közvetlenül IDE kattintva is eljuthattok!


1 megjegyzés:

Fant írta...

Na, végre, erre vártam egész hétvégén! :)

Szóval, mondom, mit gondolok: szerintem V elképesztően sokat fejlődött, nemhogy a HSM koncertek óta, hanem az Identified turné óta, ahol azért a mozgalmasabb daloknál el-elcsuklott a hangja, nagyon behalkult, ha táncolni kellett, lihegett stb, erre itt van most, nagyon mozgalmas az egész szerepe, egyik kritika ki is emeli, hogy rengeteget kellett mozognia azon a hatalmas színpadon, és szerintem teljesen stabil volt a hangja. Már persze amennyire meg lehet ítélni a jobb felvételekből, lehet, hogy helyenként nem volt tökéletes, de én még soha nem hallottam ilyen erősnek a hangját, még a stúdióban felvett albumokon sem.
Lehet, hogy túl fiatal volt ehhez a szerephez, de ez egyrészt rajta kívül álló dolog, másrészt rendezői felfogás kérdése. Max az övé egy másik Mimi lett.
Az tény, hogy ezzel a szereppel, bárhogy is, de fényévekre került Gabriella Montez-től, ráadásul azonos, zenés terepen, ami totális győzelem neki.

És abban is igazuk van a kritikusoknak, hogy ilyen az eddig megszokottól távol álló szerepet ennyire rövid próbaidőszakkal elvállalt egyáltalán, már önmagában az tiszteletre méltó. És azért gondoljunk csak bele, 17 ezer ember basszus, ha vesszük a Margitszigeti Szabadtéri Színpadot, mint az ország egyik legnagyobb szabadtéri játszóhelyét, annak is 3000 fős nézőtere van, annyi néző elfér a Bowl-on, mint nálunk egy kisebb város lakossága, nagyon durva azért. És telt ház volt.

Szóval V újabb pofont adott a cinikusoknak mindenképp, amitől jobb érzés vele kapcsolatban kevés van :)

Érdekes, hogy szinte főpróba hangulatként írják le a premiert, mondjuk részben érthető, de akkor a tegnapi meg a mai előadás nagyon durván fergeteges lehetett. A közönséggel való kommunikáció megint nem lehet egyszerű egy akkora helyen.

Hozzáteszem, azt is olvastam egy kritikában, hogy a Rent nem az a tipikusan ekkora színpadra való musical. Hogy ennek ellenére ilyen pozitívan nyilatkoztak róla, az NPH zsenialitását bizonyítja. Nem tud hibázni az ember, bármibe fog arannyá válik :)
Szerintem Ditta szemében például már nem is nőhetne nagyobbra :)

Ahogy a videókat néztem, tényleg nagyon a helyén volt mindenki, talán V mellett a Roger-t alakító Aaron Tveit-ot emelném ki. Nicole Scherzinger-t is sokan dicsérik, én még őt nem hallgattam meg egyelőre.

Szóval összességében a videók alapján teljesen elégedett vagyok V-vel, még engem is meglepett kicsit, nem is reméltem, hogy ennyire erős lesz hangilag.