Ma este aktuális számos-kritikás történetünkben jobbára a megszokott mintát követjük még, még, hiszen már csak 1-2 hét és jön az új film, itt a MAOW melynek kapcsán nagyjából hasonló felépítésű mesékkel találkozhat minden kitartó és lojális olvasó, mint a Bandslam esetében, és egyben ez utóbbi története is folytatódik tovább majd, hiszen bőven van még kritika ami méltó lehet a figyelmünkre.
Annál is inkább, mert nem árt ha kihangsúlyozzuk, hogy a Bandslam, a forgalmazó Summit Entertainment idei legszínvonalasabb filmje! Ez most nem a Mesélő elfogultsága, hanem a Rottentomatoes nevű kedvenc kritika és számgyűjtő oldalunk véleménye, akárki utánanézhet.
Úgyhogy érdekes történet ez a Szépség szempontjából, mindenképpen jól járt vele – és ha már itt tartunk, és mert pletykaszinten egy darabig felszínen volt vérfarkassá válása, a fő projekt, vámpírok bejöttek számos tekintetben a stúdiónak, de a színvonal nagyon messze elmaradt a várttól, a kritikusok és az oldal szerint.
Nem így a MAOW, ami szépen kúszik felfelé, pillanatnyilag 75%-os megítélésnél tart, ami máris nagyszerű és valószínűsíthetjük, hogy november 25-öt illetve december 04-et követően ez a szám még tovább fog emelkedni.
Jó-jó, ezt már ismerjük, haladjunk tovább, elfoglalt vagyok, a vámpírok meg ráadásul megint nem kapcsolódnak! - inti tétova és elkalandozó bevezetőjének lezárására jogosan a Mesélőt a Fuvolás Lány.
Az eddigieknél rövidebb kritikát ismerhetünk meg ma. Na ez a nap híre! – így Szerkesztőnk. Viszont olyan frappánsan van megírva, mint kedvenc Szerkesztőnk többnapos összefoglalói. Ajjmár! – zárja rövidre újfent a tények sorolását.
Nos akkor kellene még egy dal. Noshát, mivel a Mesélő úgyis megígérte, hogy az egyszer már idézett Suhancos együttesnek kicsit jobban is utánanéz, és mivel amit megígér, teljesíti is (na persze idő kérdése – Jó sok idő! – fűzi hozzá leglazább utasunk kellő alappal) ezért aztán a Suhancos együttes Nagyvárosi regős című dala, annak is fuvolára hangszerelt változata hangzik el most, aktuális Szellemidéző dalként. Haj rege, rege, rege – Hajajjajj – vakarja fejét Szerkesztőnk. Rajta! – adja meg a végszót.
Rajta hát – utazzunk a Szőnyeggel hm, mondjuk nem is tudom, legyen London, ha már egyszer úgyis ott lehet utolérni a 17-es srácot (a 17 mint szám a közeljövőben előkerül még majd) aki nem is annyira 17-es srác lesz már hó végétől, mint inkább Richard Samuels megtestesítője egy bámulatosnak ígérkező filmben, egy lehengerlő színész mellett – nos nem szaladunk ennyire előre, így is eléggé össze-vissza a mai mese, lehorgonyzunk a Megint 17-nél és kisütjük, milyen számokat hozott aktuálisan.
Tehát: a múlt hét folyamán 336 példányt adtak el a DVD/blu-ray változatból az amcsiknál, mindebből pedig 5,036 dollár folyt be akkor, az összes eladott példányszám mindeddig: 1,184,259 db!
Utazzunk valahová, a Mesélő tanácstalansága ismét nagy méreteket ölt hiszen nem tudja pontosan hol is tartózkodik a Szépség jelenleg – ezért aztán a Szellem inkább úgy van vele, hogy ideteleportálja Londonba, hogy ezzel se menjen az idő annyira.
A Szépség elmeséli a hét egyik legnagyobb hírét. Figyelem – F.é., F.é., ébredj, tényleg érdekes lesz! Na szóval: A Beastly kapcsán ilyen idióta bénázásokra, amit a Summit véghezvitt a Bandslam-el, már nagy valószínűséggel nem számíthatunk. Hogy miért? Nos, figyeljetek, ébresztő: A Beastly forgalmazója egyben marketingért felelőse nem más lesz, mint a Sony Pictures! Ami azért fantasztikus hír, mert ez a stúdió olyan giga-sikereken dolgozott, mint legutóbb a Michael Jackson’s This is it, vagy aktuálisan a 2012, korábban az összes Pókember film, az Angyalok és Démonok, vagy éppen a pont Bandslam-el együtt debütált District 9. Úgyhogy a kellő rutin és szakértelem megvan náluk, és láthatjuk, máris kint van a Beastly kedvcsinálója, ahogyan azt a nagy filmeknél szokás, megjegyzendő.
Persze ezen most senki nem aludt el, mert a Szépségtől annyira nem hangzik unalmasan mint a Mesélőtől – ami csak természetes.
No akkor, folytatja a Szépség, jöjjön a kritika, egy ausztrál illetékességű lap, az Urban Cinefile Bandslam-kritikáját ismerjük meg:
„A nagy erejű zene, a félelmetesen jó fiatal szereposztás (a relatíve fiatal Lisa Kudrow-al, mint anya) és a jól felépített forgatókönyv együttesen messze átlagon felülivé teszik a felnőtté válás drámáival foglalkozó vígjátékot, a Bandslam-et.”
„Számos rétege van a filmnek, azonban elsősorban Will-ről (Gaelan Connell) egy meglehetősen átlagos gyerekről szól, akinek nagy értéke a kortárs zene alapos ismerete – és nem csupán az előadókról, vagy zenekarokról van szó, hanem a rockzene tényleges működéséről. Will gyakran ír (elektronikusan) David Bowie-nak, soha nem számítva válaszra, inkább csak a napi félelmek, frusztrációk és remények dokumentálása ez.”
Utazzunk a Vörös Pillangóval Brazíliába, ahol a helyiek már egy hangos Csá-val köszöntenek bennünket, teljesen lazák, nem is értjük hogyan lehetséges, de lesz még nekik nemulass, hiszen mondják, vagy mutatják inkább, hogy október 2-4-ig a Bandslam-el foglalkozó mozik száma 33-al csökkent, 32-re módosult így és 3,527 dollár volt az aktuális bevétel. Összesen 4 hét alatt 137,712 dollárt termeltek a filmnek. Lazaságban még bőven van hová fejlődniük, megállapíthatjuk.
Folytassuk a kritikát:
„Connell egy valószínűtlen hős, bűntudatos arckifejezésével és alacsony önbecsülésével, de ez a film legfőbb vonzereje, azon nagy számú gyerekek számára, akik össze fognak gyűlni, hogy lássák, hogyan győzi le ezeket a társadalmi akadályokat és teszi gyönyörű zenévé az életét. Legalábbis a stáblistáig.” – igazság szerint nem igazán van mit hozzáfűzni ehhez.
„Will kapcsolatba bonyolódik két lánnyal az iskolából – de az egyik kapcsolat plátói. A háromszögbe további feszültség indukálódik, a Lisa Kudrow által alakított egyedülálló anya kapcsán, kinek néhai férje fájdalmas örökségeként hagyott démonjait Will-nek le kell győznie – bizonyos esetekben szinte fizikailag is.”
Utazzunk még egyet, lehet, hogy célszerűbb lenne egyben megismerni a kritikát, de a mesék mindig is eklektikusak voltak. Nos a bizonyítvány magyarázása helyett utazzunk az Egyesült Arab Emirátusokba, ahol is a következő történik: Mikor a hajóról lelépünk, először a Fuvolás Lány, hiszen ő siet, nos akkor őt sosem látott népünnepély veszi körül, rajongók hada, fényképezőgépekkel, füzetekkel, hogy aláírást gyűjtsenek – na és mindennek okozójával a két hete piacra dobott CD-vel, a Ditta – Mesebeli összes fuvolán cíművel, amiket most aztán nem győz dedikálni. El is mondják a rajongói, hogy a CD ötszörös platinalemez lett, emellett a legtöbbet másolt CD, és a netes letöltési listát is toronymagasan vezeti, avagy virágzik a fekete-ipar, no de ez is egyfajta fokmérő. Ugyebár. Ad egy sor interjút és nem győz hárítani mindenfélét, végül eszébe jut termékkapcsolatként, hogy akár a mesekönyv nyomtatott, bőrkötéses verzióját is piacra dobhatná itt, hátha bestseller lesz belőle (kétségtelen, hogy az lesz, itthon máris az két év óta).
Nos, hogy hárítása maximális legyen, megkérdezi már, mi is a nagy helyzet a Bandslam-el.
Itt kicsit elkezdnek pironkodni az arabok, mondják, hogy nem nagyon értik, mi van, hiszen két hete akkora resurrection-t mutatott be, hogy minden normális forgalmazó emelte volna a tétet. Ezzel szemben úgy alakult, hogy az október 1-4-ig tartó hétvégén fogták és a 19 mozi közül 14-ből kivették a filmet, maradt így 5 mozi aki vetítette és 3,896 dollár. Ez a totálisan logikátlan lépés – na ekkora meredek dolgokat a Sony-tól nem várhatunk, a Beastly-vel ez nagy eséllyel nem fog előfordulni. Az araboknál a három hetes összbevétel 118,443 dollár.
Folytassuk a kritikát, már több úttal nem szakítjuk meg, ismerjük meg végig, minden szava tanuláság és színvonal, a Mesélő nem fog beledumálni, a sorok magukért beszélnek, annyi, hogy a szívünk mindőnknek elolvadt már természetesen, na de figyeljétek csak:
„Kudrow nagyszerű, mint törődő, odaadó (és azért beavatkozó) anya. Ő az egyetlen szülő, akivel találkozunk, a másik hiányzó Charlotte apja. Charlotte (Alyson Michalka) számára van egy gát a vele való kapcsolatban, és ami a nagyszerű Vanessa Hudgens-t illeti, az ő szüleiről sem tudunk semmit.”
„Ő Sa5m-et alakítja, néma ötössel, ami egyéniségének egy égbekiáltó szimbóluma. Hudgens-nek mind a szépsége, mind pedig az intelligenciája megvan ahhoz, hogy vonzza a figyelmet, olyan természetes nyugalma van, ami a sztárok lényege, és a mosolya elolvasztja a szíveket. Ő van az érdeklődésünk középpontjában és ott is marad mindvégig a film érzelmi szála folyamán.”
„Todd Graff rendező olyan elemi erejű szakértelemmel hangszerelte meg a cselekményt, hogy az érzelmi és a zenei tetőpont szinkronban legyen a történet csúcspontjával, így aztán a végeredmény többszörös telitalálat.”
Hát, a Mesélő nem egy Todd Graff – mondja olimpiai bajok atlétanőnk, akinek ezúton is nagy köszönet jár a kritizálásban való segítségéért, ami teljesen így van, telitalálat sem nagyon szokott lenni meseügyileg, nemhogy többszörös, de majd egyszer hátha Graff-ot is meglátogatjuk.
Addig is következzék a heti sablon, a számos összesítésünk:
A Megint 17 című Efron-film DVD/blu-ray eladásából származó bevétel augusztus 11. óta: 21,818,290 dollár.
A Gaelan Connell, Aly Michalka, Vanessa Hudgens hármas főszereplésével készült, a kritikusok véleménye szerint 90%-os Bandslam című, felnőtté válásról és zenéről szóló vígjáték nemzetközi számai 6,116,527 dollárra nőttek, az összbevétel pedig 11,327,515 dollár.
Írta: Fant. Késtette: Ditta.
Forrás: számok; The Numbers; BoxOfficeMojo 1 2.
infók; Movieweb; Rottentomatoes 1 2.
kritika; Urban Cinefile
2009. nov. 22.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
6 megjegyzés:
Helló!
Hát ok,én ébren álmodom.:))
És figyeltem ,mire is,ja igen a forgalmazó.:)
Köszi az infót,és persze a rövidre vágást.:)Jó éjt!
Szívesen mindent :) Rövidre vágtam, alapvetően a kritika tehet róla, jóval rövidebb az átlagnál, de szerintem jó kritika, tömör, frappáns, indokolt :)
Örülök, hogy ezúttal nem volt azonnali a hatás, csak kicsikét késleltetett :)
Sziasztok!
Köszi a mesét :)
Jó éjt!
Köszi a mesét utólag is, olvastam tegnap, de nem részletezem, miért kellett lelépnem, szóval a lényeg, hogy hatott :)
A kritika amilyen tömör, annyira tetszik, lényegretörő, és emlékeztet, hogy nemsokára mi is láthatjuk a filmet.
A New Moon-nal kapcsolatban sajnos van igazság a kritikusoknál, de a Summit-nál most biztos hatalmas bulikat tartanak, mondjuk a kritikák nem rajtuk múlnak. Mindegy, nem szeretnék viszályt szítani, mindenkinek lehet véleménye, de személy szerint örülök, hogy a nyitóhétvégés rekordot nem döntötte meg.
A Sony Pictures pedig hatalmas hír, nem kell elhibázott promótól tartanunk ezentúl :D
A mai bulvárhír. És megint egész gyorsak :)
Szívesen a mesét mindenkinek :)
Talán ez volt az első kritikánk, ami nem részletezte a cselekményt, ezért is tetszett meg különösen.
A New Moon-al kapcsolatban én úgyszintén örülök, hogy a TDK csúcsát nem tudta megdönteni végül, így aztán végül lett rekordja, de a jelentősebbet nem döntötte meg. Annyi biztos, hogy a Summit-nak az Alkonyat széria nagyon bejött, meg annyi is, hogy nem rajtuk múlott, szerencséjük van.
A Sony Pictures szerintem a hónap híre, jó lenne látni már egy olyan kampányt, ami nem csak az utolsó pillanatokban indul, hanem szépen építkezik, erre most így hatalmas esély van :)
A bulvár, nos, leszámítva a töltelékszöveget amit költöttek hozzá, most kb hiteles. Mondjuk ha még azt is odaírták volna, hogy mindezt új filmjének reklámozásakor mondta, majdnem tetszett is volna :)
És: van új MAOW premier dátum: december 03., Görögország az imdb szerint :
Megjegyzés küldése