2010. aug. 8.

No Day But Today


Gabriella Montez - rest in peace! Röviden így foglalhatnánk össze a hétvége eseményeit és eredményét, amikor is a minden fronton szerényen teljesítő CSC helyett a Hollywood Bowl-ra érdemes figyelni, ahol péntek éjjel 17.000 néző szeme láttára V megölte és eltemette Gabriella Montezt, hogy éljen helyette a Rent Mimi Marquez-e.

A váltás óriási, a kihívás eszméletlen, az eredmény nem is maradt el, a közönségsiker egyértelmű, ez az álló ováció mellett a twiterről is leszűrhető, a kritika, ha nem is maradéktalanul, de elismerte a teljesítményét, az Entertainment Weekly kritikusát is meggyőzte V, építő jellegű észrevételei mellett.


E téma mesekönyvünkben nem kavart eddig különösebb port sajnos, úgyhogy térjük is vissza a CSC-re, ami első teljes hetét teljesítette az Államokban.

Felszállunk a szőnyegre, péntek este van, irány a Hollywood Bowl, ekkora buliból nem maradhatunk ki. Hogy ne nullázzuk le magunkat anyagilag, a Mr. vállalta természetesen, hogy mindannyiunk számára belépőt biztosít, úgyhogy kellően fel is van csigázva mindenki – na jó, főleg a Mesélő, az utasok előre attól tartanak, nehogy beőrüljön most is, mint a Sucker Punch előzetesénél, valami extra méretű kényszerzubbonyt mindenesetre, nehogy fel találjon mászni a színpadra véletlenül a számai után.

Megérkezvén el is foglaljuk a helyünket az első sorok egyikében, ha mér egyszer ekkora utat megtettünk maximálisan lássunk, leültünk, mellettünk a Mr. és mivel volt néhány perc az előadás kezdetéig, elmesélte nekünk, hogy a Charlie St. Cloud immár 81 kritikus megítélése szerint 19%-os, noha a Rottentomatoes nívó-mérője, a Tomatometer 27%-on áll, ami kemény 1%-os emelkedés egy hét alatt. Az egyik kritikus szerint Z-nek új ügynökre lenne szüksége, egy másik, egy pozitív kritika pedig úgy ítéli meg, hogy a CSC illeszkedik a rajongói elvárásaihoz.

Közben, mivel még mindig van idő a kezdésig, megemlíti, hogy a Me and Orson Welles debütált Hollandiában, mire a Mesélő azonnal felveti, hogy ezt máris meg kell néznünk, nem várhatunk az előadás végéig. A megoldás természetesen a teleportálás, addig is, amíg elvagyunk, az utasok fele marad és foglalja a helyeket. Mikor megérkezünk Hollandiába, mindenki feltűnően vidám ott, és rendkívül laza, összefutunk néhány régi ismerőssel, elvégre pár film kapcsán már megjártuk az országot.

Elmondja, hogy ők itt a lazább filmeket részesítik előnyben, de azért adtak egy esélyt a MAOW-nek is, néha belefér egy kis komolykodás, úgyhogy 5 mozi vállalta magára ezt a missziót, vagy áldozatot, de legalábbis ezt a szerepet, hogy a komolykodással foglalkozzon, és hát úgy tűnik vannak bőven komolykodó hollandok, annyian pont, amennyien össze tudnak hozni 8,101 dollárnyi összeget a július 15-18-ig, illetve az előző napokkal együtt 10,578 dollárt.

Ekkor a Mesélőnek eszébe jut, hogy van neki egy vonatkozó kimutatása, miszerint, hogy milyen összefüggés van az országok komolysága, illetve lazasága, és a MAOW bevételek között, ez egy teljesen tudományos kimutatás. Ezt el is kezdi felvezetni a hollandoknak, akik abban a pillanatban lecsapnak rá és visszataszigálják a szőnyegre, és elteleportálják vissza a Hollywood Bowl-ra.

Éppen sikerül is visszaérni az előadás kezdetére, a Mesélő már nagyon izgatott. Felgyulladnak a fények és elkezdődik a show, a látvány lenyűgöző, a színpad gigászi, a nézőtér végeláthatatlan, a színészek fantasztikusak.

Az első nagy sláger, a One Song Glory, a hölgy utasok kezdenek is furcsán mosolyogni.



Rögtön ezután színre lép V, mint Mimi a Light My Candle című dalban, a Disney Gabriella Montez-e a föld alá süllyedne, ha látná az évődést a drog körül, mindenesetre a Mesélő beőrülése kezdetét veszi, az már tagadhatatlan tény, a vak is kezdi látni, az utasok azonban még bíznak benne, hogy nem lesz vészes a helyzet.



Rövidesen azonban elszabadul a pokol, mert az Out Tonight alatt beőrül a Mesélő, mivel V mindent belead a dalba és a szerepbe, egyben a Fuvolás Lány sokk-közeli állapotba kerül ugyanezen látványtól, mindenesetre vele nem érnek rá foglalkozni az utasok, leköti a figyelmüket, hogy a kényszerzubbonyt valahogy ráerőltessék a Mesélőre, ráadásul az Another Day alatt fennhangon énekli a dalt, egyszerűen égő amit csinál, az utasok előveszik az altatógázt egyikük táskájából, egyetlen fújás és egy elefánt is szunyálva terülne el, a Mesélő kimondottan tombol, csápol és kalimpál a kezével, rázza az öklét, ordítva énekel – rá is fújják az altatógázt, azonban összesen csak annyi eredményt érnek el, miután az egész flakont kifújták rá, hogy kezdett hasonlítani a viselkedése egy normális emberére. Hiába ezek a beőrjítő elképesztő produkciók kihoznak a Mesélőből mindent ami benne van, még tán’ azt is, ami nincs is benne.



A két felvonás közti szünetben lenyugszik kicsit mindenki és megbeszélik, mire ment a CSC ezen a héten hétfőtől péntekig. Nos, kezdjük azzal, hogy az első hét végül is 12,381,585 bevétellel zárult, ami a vasárnapi becsléseknél picikével több, de még így is a leggyengébben nyitó Efron-közönségfilm ever. Augusztus 02. napján 1,752,985 dollárral nyitotta meg a hetet, kedden 4,6%-os növekedésről számolhatunk be, és 1,834,225 dollárról, hogy aztán a hét közepén essen 19,2%-ot és jusson 1,481,565 dollárnyi összeghez. Csütörtökön tovább gyengült a bevétel, 9,2%-al 1,345,770 dollárral növekedve.

Így érkeztünk el a péntekhez, mint a box office hétvége első napjához, amikor 27,8%-os növekedés mellett 1,720,000 dollárt hozott a film 2,725 moziban, ami héttel több, mint nyitó szám. Viszont figyelemre méltó adat, hogy ez az összeg a nyitónap bevételéhez képest csaknem 70%-os visszaesés, ami bizony nem sok jót jelent az egyébként 44 millió dollárból készült film számára…

Alapvetően azon kellene elgondolkodni, hogy van-e értelme ilyen felfogásban egyrészt filmet készíteni, másrészt reklámozni, a one-man show ezúttal rendkívül kevéssé volt hatékony. Várhatóan olyan ötmilliós hétvégére lehet számítani maximum.

Nos, a szünetnek vége, a büszke Mr. és a feszengő utasok mind remekül szórakoztak az első felvonáson, szívesen vesznek részt Gabriella Montez halotti torán.

A második felvonás sem marad nagy dalok nélkül, meghatósnak ott volt rögtön a Without You, a Mr. arcáról, aki megsúgja nekünk, hogy mindhárom este itt lesz, mérhetetlen büszkeség sugárzik, az utasok is nagyon elégedettek.



A show a vége felé közeledik lassacskán, így mesénk is, de még hátra van a meghajlás, a finálé után a kritikusok által dicsért, NPH is meghajol a színészeivel együtt, a Fuvolás Lány ekkor sikoltozásban és füttyögésben és ugrándozásban tör ki, mikor aztán elmegy a hangja, el is ájul, úgy kell később kivinni a 17.000-es tömegből. Állva ünnepel az összes néző, mi pedig örülünk, hogy ott lehetünk, erről sem maradtunk le, még akkor sem, ha a mai mese a szokásosnál kevésbé kreatív is, meg ha jövő héten pihennek majd a számok.

Végül is, a Team Hudgens szerkesztőinek péntek éjjeli szavaival élve: Mimi Marquez killed Gabriella Montez tonight.



Lássuk akkor, hogyan is állunk azokkal a Z-s számokkal, sajnos egyelőre a Rent kapcsán nincsenek bevételi mutatók elérhetőek, pedig zsenírozza a Mesélőt eléggé, annyi tudható, hogy a jegyek 12-156 dolláros igen széles skálán mozogtak.

Na szóval akkor: az eddigi legjobb Efron-film, a Me and Orson Welles 657,807 dolláros nemzetközi bevételnél jár, ha ehhez hozzáadjuk az 1,190,003 dolláros nemzetközi bevételt, akkor megkapjuk az 1,847,810 dolláros összbevételt.

A 44 millió dollárból készült Charlie St. Cloud e hétvégén péntektől vasárnapig 62%-os elmúlt hét azonos időszakához képesti csökkenéssel 4,700,000 dollárt termelt, ezzel összbevétele 23,500,000 dollárra nőtt.

Írta: Fant.
Forrás: RottenTomatoes; BoxOfficeMojo 1 2 3.

13 megjegyzés:

LL írta...

Sziasztok, visszatértem :)

Így a pótlás után végre hozzászólhatok mindenhez - elsősorban persze a Renthez :) Alapvetően Gabriella nyugodjon békében, ez volt az első reakcióm, mikor megnéztem az Out Tonightot V előadásában, egyes ősfanok, meg kritikusok szajkózzák, hogy nincs hangja a dalhoz meg hogy bele is bakizott egyszer, de ezek a pitiáner dolgok eltörpülnek amellett, hogy három perc után arra jöttem rá, hogy ez a csaj tud :) Nekem is meglepetést okozott, mert tudván tudjuk, hogy a koncerteken eddig nem volt tökéletes a szereplése, az ének és tánc együtt nem ment hibamentesen, de sikerült fejlődnie, ráadásul egy ilyen szerepben :) Szóval azzal együtt, hogy tényleg nem az volt technikailag a legtökéletesebb száma, nekem az tetszett a legjobban - na és persze gondolom a Mesélőnek is ;)

Ezen kívül amire elsősorban kíváncsi voltam, az a Light My Candle és a Without You. Előbbiről megoszlanak a vélemények, szerintem V hangliag és színészileg is tökéletesen oldotta meg, Gabriella forgott a sírjában :D A Without You-val kapcsolatban viszont semmiféle kritizáló megjegyzést nem olvastam se rajongótól, se kritikustól, nagyon megható volt, tényleg betöltötte a közönséget a hangulatával.

Összességében V és a Rent többi szereplője, stábja megérdemel egy hatalmas gratulációt, amiért két hét alatt alkottak egy ilyet.

És most a meséhez: nos. Ez a videós megoldás nagyon praktikus, így legalább be lett pótolva, ami lemaradt. Maga a sztori ütős és életszerű, pluszpont, hogy végre ki lettem hagyva :D

Andi írta...

Sziasztok!

Tyűűűűűha!:)
Köszönöm a mesét és a fantasztikus dalokat, igen csak padlót fogtam mind attól amit láttam és hallgattam, a meséről nem is beszélve :))
Gratula V-éknek is igazán szép munka :)

b írta...

LL teljesen egyet értek veled!
És bár nem tudom merre jártál (remélem extrém pihenés!)jó látni a hsz-det! :) És persze a fordjaidat is majd, ami asszem lesz jó néhány :)

És Dittának nagy-nagy köszönet, amit mostanság csinált. Őszinte lezek: nekem hiányzott :)

Fant neked meg nem különben a meséért,mesékért, és elmerengtem, hogy milyen jó lenne, ha igaz lenne... Mármint az utazós rész :)

xdittax írta...

Köszönöm b a kedves soraidat, igazán jól esnek, bár még így sem érdemlem meg őket, mi több, most kell rácáfolnom. Sajnos itthon az internetünk már egy ideje döglődik, és a hétfői napon a saját gépem is felmondta a szolgálatot. Így nem tudom meg mondani, milyen időközönként, milyen minőségben tudok jelentkezni, vagy egyáltalán, hogy meddig marad így a helyzet. Elég szerencsétlenül jött ki, és a szerelőt sem lehet elérni, így azt szerettem volna, ha mindenképpen tudjátok, hogy hogyan áll a helyzet.

Türelmeteket és megértéseteket köszönöm!
Sajnálom: Ditta×××

Névtelen írta...

http://www.rtlklub.hu/musorok/reflektor/videok/97363

LL írta...

Ditta, ez esetben bocsi a türelmetlenkedésért, de ha előbb említetted volna a dolgot, elkerülhető lett volna az egész, és például én nem agyaltam volna, hogy a Tracie Thoms-os bejegyzés dátumai miért két nappal azelőtti bejegyzésre utalnak.

b, az extrém pihenés bizony benne volt részben :) A fordokkal viszont úgy vagyok, hogy a CSC promóval kapcsolatos dolgokat ha tízfelé osztódnék, se tudnám megcsinálni, úgyhogy erősen szelektálni fogok, hogy mindenképp csak olyat olvassatok, amiben valami érdekes új infó van, főleg, hogy tudjuk a kritikusok véleményét is, hátha lesz ezzel kapcsolatban is valami. És hogy konkrétumot is mondjak, először a Details magazin Z-vel kapcsolatos anyagába kezdek, ezzel ezt le is foglalom - bár tudom, hogy senki nem meri elkezdeni, irtó hosszú lesz :D :D Annyit elöljáróban, hogy ennyire őszinte és színvonalas cikk már rég jelent meg Z-vel :)

Fant írta...

Szia LL! :) Az tuti, hogy egyre szánalmasabb dolog az antifan-lét :)
Meg kell mondjam én is tartottam kicsit az elején attól, hogy V majd nem győzi szuflával, de rengeteged dolgozott a hangján az egyértelműen látszik, össze sem lehet hasonlítani ezt a teljesítményét a koncerteken nyújtottéval, megjegyzem szerintem NPH-t dicséri az is, hogy meglátta benne azt, hogy kellő gyakorlással sima ügy lesz ez neki.

Én valahogy úgy jártam az Out Tonight-al, mint a Sucker Punch előzetessel :) Beőrültem :D Nekem még a Light My Candle és az Another Day volt a kedvencem, lehetetlen sorrendet felállítani köztük :) Na jó, az Out Tonight azért talán mindent vitt a Mesélőnek, igen :D

Azzal, amit az antifanok meg egy-egy kritikus ír, hogy Out Tonight a rengeteg színpadon való rohangálás miatt technikailag nem mindig volt tökéletes, azzal nem lehet mit kezdeni, ha az ember lefutja a félmaratont, néha be-becsúszik egy-egy apró baki, van ez így :) Nem szabad elfelejteni, hogy ez a színpad valami iszonyú nagy, többszöröse egy átlag színházi színpadnak, úgyhogy ezen rohangálni nem ugyanaz, mint azon, erről előszeretettel megfeledkeznek. A Without You-n nincs fogás egyszerűen :)

Szóval V hatalmasat fejlődött és ha nem 2 hetet, hanem 4-et tudnak készülni biztosan már a premier sem főpróba hangulatú, de zseniális volt az egész egyben úgy, ahogy van.

Igen, szóval azt a súlyos hibát a következő mesében orvosolnom kell :D

Szívesen a mesét Andi, örülök, hogy tetszett neked is ez a videós megoldás :) Nameg V a Rent-ben, most szerves része volt a mesének :)

Na igen b, felejthetetlen élmény lett volna tényleg itt lenni. De örüljünk a videóknak, hogy közelebb hozták legalább nekünk az élményt.

És egy bónusz, amin szakadni fog mindenki: nem csak a Mesélő őrült be az Out Tonight-on, hanem maga Z is, nézzétek csak! :D:D

Névtelen írta...

A 20 §-ra gondolsz Fant? :)

é írta...

Ditta ne mentegetőz, a szgép elromlásáról hosszan tudnék meséli... mostanság is... bőven... :)
De ha picit is gyógyul a gép, és ami a tarsolyban van, és azt közzé teszed úgy ömlesztve, azt nagyon szívesen veszem :))) és szerintem lenne még 1-2 éhes olvasó... :P

b írta...

LL jól teszed :) Volt 2 vidi, amit nagyon szerettem volna "látni", nem tudom benne lesz-e. Ha nem, akkor visszakeresek, mert itt közzé tettem, de rájöttem, hogy már 'késő' hsz-hez :)
De kíváncsian várok! :)
És köszi amit lefordítasz!!!

Fant írta...

Igen, arra gondolok, csak a link kimaradt, szóval ez a jelenet az :) Szerintem fergeteges :)

LL írta...

Nem Jimmy Kimmel műsora az, b? Nagy szerencséd van, azt betettem a Details elé, mivel holnap elutazok, és utána egészen sulikezdésig nem tudom, hogy lesznek a fordok, ezt a kettőt próbálom összehozni.

b írta...

LL én az összes vidire gondolok, amit lefordítotok :)