2009. jún. 30.

RAOK - 1. rész

Ahogy arról már korábban beszámoltam, egy ausztrál TV műsor, a "Random Acts of Kindness" első adásában Zac Efron egy 9 éves kisfiúval, Tierney Jasper-rel találkozott, aki 60 kilométert gyalogolt, hogy pénzt gyűjtsön a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítványnak.


Azért vagyok itt, hogy bemutassak egy pici lányt, akinek nagy szíve van. Tierney Jasper még csak 9 éves, és máris életeket ment. Talán felmerül benned a kérdés: mit csinálhat valaki ilyen fiatalon, hogy kiérdemeljen egy "Random Act of Kindness"-beli szereplést. Nos, nem csak arról van szó, amit csinált, hanem amiért csinálta, és ez példát állít nekünk.

Tierney apja: Szülőként azt mondom, ő az én kis hősöm. Nála többet egy szülő sem kívánhat.

Tierney: Mostanában a jogokról és a felelősségről tanulunk.

Mikor Tearney Jasperrel találkozol, tudod, hogy ő különleges. Érett lélek egy fiatal testben, aki segíteni akar másokon.

Tierney anyja: Azt mondta, nagyon sok gyerek megbetegedhet, és sokat kell kórházban lenniük, és mondtam, hogy így van, ő pedig azt, hogy szeretne értük tenni valamit.

A híreket látják.
Tierney Jasper Bridgewater-től Stirile-ig gyalogolt, hogy pénzt gyűjtsön a Ronald McDonald House-nak.

Tierney: Egy lány az osztályomban rákos volt, és a nagybátyám is, aki bele is halt, ezért segíteni akarok a betegeknek.

9 évesen Tierney 60 km-t gyalogolt 48 óra alatt. Az első nap végére nagyon kimerült.

Tierney anyja: Leült, és elkezdett sírni, annyira fájt mindene, és mondtam neki, hogy nem kell továbbmennünk.

Tierney apja: Tudtam, hogy rájön, ha nem vagyok őszinte vele, és én ezt nem akartam, és a pénzt sem sajnáltam.

De nem adta fel. Másnap újabb 24 km-t gyalogolt. 5000 dollárt gyűjtött, és megkapta a Pride of Australian Medalt.

Tierney tanára: Ő itt mindenki példaképe, és remélem, még sok ausztrál gyereknek lesz példaképe.

Kicsit megijedtek, mikor az operatőreink filmezték őket, de Tierney osztálytársai úgy tudták, hogy az iskolájuk, a Linden Park történetét készítjük. De ez csak a látszat.

És ma matekból a tizedes törtet vesszük…

Kop-kop-kop! Miss Prior, bejöhetek?
Persze!
Jó reggelt, jó reggelt mindenkinek! A nevem Simone Jade McKinnon. A Random Acts of Kindness nevű tv műsorból jöttem. Ma egy különleges kislány miatt vagyok itt. Ő Tierney Jasper.
Arról a gyaloglásról szeretnék veled beszélni, amit a Ronald McDonald House-nak tettél.
Tierney: 5 éves korom óta szerettem volna csinálni valamit, segíteni akartam a beteg gyerekeknek a kórházban.

Senki nem tudott az iskolában arról, hogy mit ért el, nem beszél róla, csakis azért teszi, mert a szíve ezt érzi helyesnek.

És mi lenne, ha most mindenki megtapsolná Tierneyt?

Tierney: Nagyon fontos számomra, hogy másokon segítsek, hogy boldogabb hely legyen a Föld.

Úgy hagytam ott Tierney-t, hogy nagyon boldog volt, azt hiszi, nem találkozik velem többet, de nem így van. Mert Tierney kaladjai csak most kezdődnek!

Hazafelé megy az öccsével, Hamiltonnal. Mindjárt elmondja a szüleinek, milyen furcsa nénivel találkozott az iskolában.

Ez ő?
Szerintem igen.

De nem tudja, hogy a furcsa néni itt van.

Szia! Hé, gyere vissza!

Azt azért nem hittem volna, hogy ilyen ijesztő vagyok.

Gyere már, beszélni szeretnék veled! Mit tervezel a jövőben?
Tierney: Csinálni fogunk valamit a Make a Wish-nek, biciklitúrázni fogunk, és utána pénzt gyűjtünk.
Úristen, és mennyit akartok gyűjteni?
Hamilton: 50000 dollárt.
Az sok? Nos, hogy segítsünk egy kicsit, mert elég sok pénzről van szó, a Lifetime Distributors küldött egy csekket. Szerinted mennyit ér.
Hamilton: 25 dollárt.
Hát egy kicsit több nulla van benne, 5000 dollár!
Hogy érzed magad?
Tierney: Jól.
Ez segíteni fog?
Tierney: Igen.
Hamilton: Köszönjük.
Tierney: Köszönjük. Elképesztő, hogy ilyen sokat kaptunk. Nagyon jó, hogy gyerekként ilyesmiket csinálhatok, hogy megváltoztathatom a világot, ez nagyon fontos.

Fordította: LinkLuvor.

1 megjegyzés:

Fant írta...

Hm. Eszméletlen. Óriási látni, hogy ilyenek vannak a világban. Rendkívüli. Ilyen kicsi gyerek...