Ez főként a tegnap délutánom eredménye. Olvassátok élvezettel!:)
Az elvárások nagyobbak, a tétek magasabbak, ahogy a High School Musical széria átkölzötik a nagy képernyőre, de a szereplők még mindig úgy játszanak, mint a gyerekek.
Salt Lake City - mire számítszhatsz a Senior Year forgatásán? Ez olyan egy kicsit, mint egy nyáritábor, a fiatal színészekkel, akik rövid sortokban és pólókban szaladgálnak? És bizonyos mértékben, igen, ilyen. Egy legutóbbi éjszakai látogatás alatt, amikor egy roncstelepen forgattak, a természetfölöttien ismerős szereplők filmszerűen kitűnű, színes, megrozsdásított autók között cselekedtek sok olyat, amit lehet, hogy bármilyen középiskolai csapatok, vagy főiskolai gyerekek tesznek az osztályok között.
Zac Efron(20), aki az alpha dogot és a kosárlabdacsillagot, Troy-t játsza, hozzábújuk való-életbeli és képernyő-beli barátnőjéhez, Vanessa Hudgens-hez(19), aki a bájos agytröszt Gabriellát alakítja. Utána (Vanessa) megüti Corbin Bleu(19) vállát, ki Troy legjobb barátjának, Chad-nek a bőrébe bújik. Egyszer csak, két jelenet között, Efron és Bleu belevetette magát 2 nemrég megüresedő székbe, Kenny Ortega rendező és Daniel Aranyo filmoperatőr vászonszékébe, és kértek egy lejátszást az előbb felvett jelenetről.
"Gondoltál arra, hogy megkérdezed a rendezőt, rendben lenne-e, ha beleülnék a székébe?" - mondta hirtelen fenyegetően közeledve Ortega, akit az egész világ szeret, mint high school rendezőt. Efron szégyenlősen vigyorgott és kiugrott a székéből, de mindenki - köztük Ortega - nevetett.
5 év együtt dolgozás után ezzel a szereposztással Ortega világosan olyan igazgató, aki szereteten keresztül uralkodik, nem pedig a félelemkeltést használja -- és nehéz nem szeretni egy olyan embert, aki egy rendkívül bonyulult táncszámot vezényelve, teáscsésze méretű terrierét, Manly-t(igen, ugyanaz, aki a mesterkedő Shapray ölebe a filmben) karjaiban ringatva sétálgat.
De ne szedjenek rá. Abban a percben, amint a kamerák és a fények készen állnak, mindeki ott van, és ha valami - egy fény, egy autó, egy vonal - nem úgy működik, ahogy azt akarja, Ortega harsonahangokkal fejezi ki nemtetszését.
Minden játékosság, jókedv és a "mi igazán egy nagy boldog család vagyunk" együttes kórusa ami érezhető a Disney kiváltság forgatásán, arra buzdítja a népet, koncentráljanak a HSM3-ra. Így sok az elvárás. A kicsi filmet, amit Peter Barsocchini egyszerű hálaénekként írt saját középiskolai élményeihez, fogta Ortega és rengeteg koreugráfusi tapasztalat után megaprodukcióvá változtatta, ami nemzetközileg több milliárd dolláros ipar lett azoknak a gyerekeknek is köszönhetően, akiket addig csak a Disney Channel rajongói ismertek.
Az egész világ tinédzserjei vetették rá magukat a filmzenére és gabalyodtak bele a további árukba. Ez lett a legnépszerűbb darab, amit az igazi középiskolák diákja színre vittek; utazó show, ice-show és egy új reality show, a High School Musical: Get In The Picture. De még a beépített közönségével is a "Senior Year" egy nagyon nagy üzlet. Ez a rész már nem ingyen nézhető lesz a TV-ben; október 24-től a multiplexek fogják játszani, ahol a családoknak fejenként durván 9$-t kell fizetniük, hogy láthassák őket énekelni és táncolni. És ahogy Efron, Hudgens, Bleu és a többi szereplő állandóan említi, ez az utolsó film, amit együtt csinálnak.
És bár nem tűnik senki túl idegesnek, a stáb sokszor használja a "nagyenergia" és a "110 %" kifejezéseket. Még Efron is, akit egy bennfentes szerint kifejezetten a türelmetlenség jellemzett a HSM2 forgatása közben a Disney-hez való láncoltsága miatt, javítani akar mindenen. "Csináljuk újra, csak jobban!" - mondja, miután Ortega mutat neki pár dolgot, amin javíthatna egy jelenetnél.
Bájos és braátságos, Efron, aki tavaly a Hajlakk-ban nyitogatta szárnyait, világosan úgy tűnt, mint aki elemében volt itt. Igen, korábban voltak problámak a lesifotósokkal, de most ez pusztán a munkáról szól. És ahogy az sok fiatalemberrel lenni szokott, az otthon mindig édesebbnek tűnik, miután egy kicsit távol voltál tőle.
"Határozottabban jobban értékeled." - ismeri el Efron két jelenet között. "Szerencsésnek érzem magam, hogy visszatértem. Más projekteknél ez csak munka volt. Itt több a móka és a zene."
"Mindenki jött, az egók megálltak az ajtóknál." - mondja Bleu. "Mindannyian készen voltunk, hogy újra dolgozzunk, ráadásul sokkal többet, mint más filmeknél. Tudjuk mi ez, szóval élvezzük a pillanatot."
"Igazán szeretem ezeket a srácokat!" - teszi hozzá Hudgens.
A jelenet amit ezen az éjszakán vettek fel, egy nagyon-előrelátó táncszám, Efron, Bleu és egy sereg férfitáncos közreműködésével a roncstelepen. Mire a nap lemegy és a fények kigyalladnak, a stábtagok és a szereplők dzsekikben és pulóverekben bújnak össze.
Amennyire művészien ambiciózus volt az első két film, a tévéfilmből játékfilmmé való átalakulás sok változást eredményezett -- például egy nagyobb költségvetést, amit senki nem vitat meg részletesen -- bár Ortega azt mondja, ezek félig a legzenésebb jellemzők.
Hogy lefektessék az alapokat a "High School Musical 4"-re, új szereplőket fognak bemutatni, beleértve Tiarát(Jemma McKenzie-Brown) és a két Chad rajongót, Jimmi "Rakéta" Zará-t (Matt Prokop) és Donny-t (Justin Martin), miközben eddig is ismert karaktereknek, mint a zeneszerző Kelsi-nek (Olesya Rulin) és az überdrámai Ryan-nek (Lucas Grabeel) új esélyeket adnak a ragyogásra.
De a legjobban észrevehető és legérdemlegesebb különbség a tánc. Sokkal több van; az első filmbeli 10 helyett 17 szám és mind sokkal bonyulultabb. Annyira, hogy a szereposztásnak csak a koreográfiáért öt hetes próbája volt.
"A számok nehezebbek és bonyolultabbak." - mondja Hudgens. "Határozottan növelnünk kellett azt. Bizonyos szempontból, ez olyan mintha az első két film az erre való felkészülés lett volna."
A roncstelepi jelenet erre egy tökéletes példa és valószínűleg az egyik olyan lesz, amiről a legtöbbet beszélnek majd. "Nézz ránk!" - mondja Ortega, miközben az autókra mutat; néhány összetört, néhány még vezethető. A forgatás során, egy gép kitartóan a földig zúzza azokat, és hiába vezeti ennek a hangja Ortegát az őrületbe, benne kell lennie. Mögötte, egy vasút fekszik; ez az operatőr álma, egy vonat morajlása is kell.
"Egy igazi roncstelepi élet közepében vagyunk. A fiúk az autókon táncolnak. Ez kihívás -- durva peremek, kemény cementeket vannak és mi azt akarjuk, hogy mindenki biztonságban legyen. De akartunk egy ilyen érzést egy tényleges jelenetben, és megkaptuk. Szép, ugye?" - mondja, egy pillanatot hátrahőkölve attól a derűs szakszerűségtől, ami átjárja a forgatást, és körülnézve mint egy gyerek, aki hibás kanyart vett be s egy film forgatásán találta magát.
"Ez annyira nagyszerű lesz a nagyképernyőn!" - mondja visszakapcsolva rendezői módba. "A legjobb eddig." - Eredeti cikk - LA Times.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
5 megjegyzés:
Szép munka Ditta, élvezet volt olvasni....hihetetlen!
Gratulálok a fordításhoz Ditta! Ebben a cikkben minden benne van, amiért olyan sokra tartjuk ezeket a filmeket. Valóban a harmadik rész valószínűleg messze túltesz majd az első kettőn, megkockáztatom azt is, hogy ez lesz majd a viszonyítási alap a későbbi zenés filmek számára. Jó azt látni, hogy nem csak már befutott világsztárokkal lehet eladni egy filmet, hanem teljesen ismeretlen de hihetetlenül tehetséges fiatal színészekkel is. És ne feledjük a forrást sem, a LA Times nem éppen tinimagazin - azért ez jelent valamit... A HSM 3 is "több (lesz), mint csupán egy film..."
Csak az előző két rész őszintesége , szerénysége és hangulatisága megmaradjon a pompázatos külsőségek mellett...
Fant
Igen magasra teszi a mércét ebben a műfajban ez az alkotás...és ez jó!
Jó éjt Mindenkinek!
Andi
Grat a fordhoz Ditta!
Szombat hajnalban a legújabb vidi szerint az A Night To Remember vidijének lesz a premierje...ez nem túl logikus...na mind1. Forrás.
Köszi, srácok!:)
Szerencsére a LA Times nem először foglalkozik azt hiszem a HSM-lel, de lassan minden nagy nevű portálnak, csatornának, újságnak úgyis elő kell vennie a legjobb szavakat rá...:)
És Fant, megelőztél azzal a bizonyos idézett mondattal!:)
Habár, ez már tényleg tény és való!
Pusz: Ditta×××
Megjegyzés küldése